03:40 | يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

حذف چهار صفر از پول ملی

حذف صفرهای پول ملی در دولت کلید خورد
پایگاه خبری راد: پیشنهاد بانک مرکزی که در سال گذشته مبنی بر حذف چهار صفر از پول ملی به هیأت دولت ارائه شده بود، برای بررسی در دستور کار کمیسیون اقتصادی هیأت دولت قرار گرفت.
آرامش بعد از طوفان!
پایگاه خبری راد: مهم‌ترین اتفاقات بانکی سال جاری را بازار ارز رقم زد و در این سال افزایش قیمت ارز عاملی بود که تأثیر مستقیم بر معیشت مردم داشت، اما در همین شرایط بانک مرکزی و تیم اقتصادی دولت نیز تلاش کردند به رغم تمام این مشکلات، بازار را کنترل کنند و از تأثیرات منفی آن بکاهند.
بانک مرکزی ناتوانی رمز ارزها را بپذیرد
پایگاه خبری راد: رئیس پژوهشکده پولی و بانکی با بیان اینکه بانک مرکزی باید واقعیت‌ها را درباره رمزارزها بپذیرد، گفت: رمزارزها توانایی دورزدن تحریم‌ها را ندارند.
راهکار افزایش ارزش پول ملی چیست؟
پایگاه خبری راد: ‌یک کارشناس اقتصادی عنوان کرد: راه کار افزایش ارزش پول ملی حذف چهار صفر از واحد پول کشور نیست بلکه تقویت تولید داخل است، تقویت تولید ملی باعث حمایت و ارزش گذاری پول کشور می‌شود.
حذف صفر ازپول،سیاست‌گذاری‌های اشتباه گذشته را جبران نمی‌کند
پایگاه خبری راد: یک کارشناس اقتصادی معتقد است: حذف صفرها از پول ملی نوعی سرگرم کردن افکار عمومی و سرپوش گذاشتن روی سیاست‌گذاری‌های اشتباه گذشته و حال کشور است و باید به جای این‌کار، سرمایه بانک‌ها را افزایش داد.
پیام طرح کاهش صفرها چیست؟
پایگاه خبری راد: طرح حذف چهار صفر از پول ملی در شرایطی که حتی رئیس کل بانک مرکزی هم می‌گوید که «می‌دانیم حذف چهار صفر از پول ملی تاثیری در رشد و تورم ندارد»، احتمالا مقدمه‌ای برای طراحی دیگر سیاست‌های اقتصادی در جهت اصلاح نظام بانکی است.
صفرهای کوچک زنگ زده
پایگاه خبری راد: حذف صفر از پول هیچ تاثیری بر متغیرهای اقتصادی نظیر تورم، بیکاری، رشد یا رکود اقتصادی، تولید، ارزش پول و قدرت خرید ندارد زیرا این متغیرها تحت تاثیر سیاست های اقتصادی پولی، مالی و درآمدی دولت قرار داشته و متاثر از تعداد صفرهای پول نیستند.
 حذف ۴ صفر از پول ملی به تنهایی رافع مشکلات اقتصادی نیست
پایگاه خبری راد: یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «حذف ۴ صفر از پول ملی به تنهایی رافع مشکلات اقتصادی کشور نیست» گفت: بیشتر تلاش ما باید بر ایجاد ثبات متمرکز باشد.
عجولانه صفرها را حذف نکنیم
پایگاه خبری راد: استاد اقتصاد دانشگاه اصفهان گفت: حذف چهار صفر از پول ملی با هدف کنترل نقدینگی و تورم می‌تواند مؤثر باشد، اما این سیاست با اثرات کوتاه‌مدت و بلندمدت نباید عجولانه انجام شود.
حذف صفرهای پول ملی تاثیری روی واقعیت‌های اقتصادی ندارد
پایگاه خبری راد: رییس بخش اقتصاد دانشگاه شهید باهنر کرمان با ابراز این عقیده که حذف صفرهای پول ملی روی واقعیت‌های اقتصادی مردم هیچ تاثیری ندارد، تصریح کرد: حذف صفرهای پول ملی هم از لحاظ روانی و هم از بعد محاسباتی بی‌ارزش بودن پول ملی را کمتر نشان خواهد داد، اما باید تاکید کرد که با این اقدام ارزش پول ملی افزایش پیدا نمی‌کند.
نظر برخی تجار درباره حذف صفر از پول ملی
پایگاه خبری راد: رییس کل بانک مرکزی اخیرا خبر داد که لایحه حذف چهار صفر از پول ملی به دولت ارائه شده و احتمالا در آینده نه چندان دور به مرحله اجرا در می‌آید. در این رابطه برخی از تجار و اعضای اتاق بازرگانی، اجرای این طرح را در شرایط فعلی تاثیرگذار دانسته و برخی نظرات دیگری دارند.
حذف چهار صفر از پول ملی جدی شد
پایگاه خبری راد: اقدامات اخیر بانک مرکزی حاکی از آن است که موضوع حذف چهار صفر از پول ملی بار دیگر جدی‌تر از قبل به جریان افتاده است؛ چراکه به گفته رییس کل این بانک، روز گذشته لایحه آن از سوی بانک مرکزی به دولت ارائه شده است.
 همتی بر حذف چهار صفر از پول ملی در فراکسیون ولایی تاکید کرد
پایگاه خبری راد: رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طبق توضیحات رییس بانک مرکزی دولت نقشی در بالا رفتن قیمت ارز ندارد گفت که بانک مرکزی در نظر دارد چهار صفر از پول ملی را حذف کنند که باید هر چه زودتر این تصمیم گرفته و انجام شود.
صفحه قبل | صفحه بعد